Faradaystraat 2 2014 EN HAARLEM Tel:023-5243164 Spoed 023-5243164 - keuze 1
Header afbeelding

Uw vraag op de juiste plek

Landelijk is er veel aandacht voor ‘de juiste zorg op de juiste plek’. Dat is van groot belang om de zorg beheersbaar te houden. Geregeld krijgen wij vragen die niet bij ons thuishoren, bijvoorbeeld omdat een andere instantie moeilijk te bereiken is. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • U loopt bij de specialist en heeft vragen over uw behandeling, medicatie of twijfelt over een second opinion. Deze vragen horen bij de specialist thuis, de specialist weet immers het beste welke afwegingen er spelen om tot een keuze te komen.
  • U heeft een verklaring nodig voor een organisatie. Wij kunnen zo’n verklaring niet afgeven. Over dit onderwerp leest u hier meer.
  • U heeft een vraag over het gebruik van een app of logincode van een bepaald zorgplatform. U kunt deze via zo’n app of platform aan de softwareleverancier stellen.
  • Een zorgverlener adviseert te verwijzen naar een andere zorgverlener. In dit geval kan de zorgverlener de brief zelf schrijven, dan is er een goede inhoudelijke overdracht en scheelt ons dat onnodig werk.

Mocht u een vraag hebben die niet bij ons thuishoort, dan zullen wij u adviseren deze bij de juiste persoon of instantie neer te leggen. Wij doen dit om voldoende tijd over te houden voor het leveren van goede huisartsenzorg.